Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. december 16., vasárnap

Kinder szelet

Ahogy készítettem ezt a süteményt azon morfondíroztam, hogy vajon miért ez a neve. Mostanság divatos boltban kapható édességeket házi módszerrel utánozni és a névadó után elnevezni, de ennek a süteménynek semennyi köze sincs a névadó csokoládéhoz. Amikor egy -többnyire női- névről kapja a nevét a sütemény, az még talán betudható annak, hogy egyszer valaki saját magáról nevezte el a kreálmányát. Végül nem jutottam semmire az elnevezések tárgyában, csak arra, hogy ez egy nagyon finom, cuppanósan krémes sütemény, amit érdemes kipróbálni.

Hozzávalók:

Tésztához:

20 dkg dió
9 darab tojás fehérje
9 evőkanál porcukor
5 evőkanál finomliszt
3 evőkanál zsemlemorzsa
2 evőkanál baracklekvár
csipet só
darabka vaj (margarin)

Krémhez:

1 liter tej
9 darab tojás sárgája
5 evőkanál finomliszt
2 csomag vaníliás pudingpor
25 dkg margarin
25 dkg porcukor

Elkészítése:

A tepsit kibéleljük sütőpapírral és vékonyan bevajazzuk (margarinozzuk). A diót durvára vágjuk, majd megszórjuk vele a tepsit és egyenletesen elosztjuk rajta.
A tojások fehérjét csipet sóval és a porcukorral kemény habbá verjük, majd beleforgatjuk a többi hozzávalót és a tepsibe öntjük, befedjük vele a diót. Ezt követően a tepsit bedugjuk a 180 °C-os sütőbe (gázon nagyobb fokozatra) és kb 13 perc alatt megsütjük (tűpróbáig).

A kész tésztát kivesszük a sütőből és hagyjuk szobahőmérsékletre hűlni. A tésztát ezt követően kiborítjuk, így a diós része kerül felülre.

A krémhez a tojások sárgáját a liszttel és a pudingporral elkeverjük, kevés tejet adva hozzá (csomómentesre keverjük el). A maradék tejet feltesszük a tűzre, majd a forró tejbe öntjük az elkészített alapot és addig főzzük, míg szépen besűrűsödik. Hagyjuk hűlni.
A margarint elkeverjük a porcukorral és az alapot apránként hozzáadva szép, homogén krémet kavarunk.

A kihűlt, dióval felfelé lévő lapunkra rásimítjuk a krém 2/3 részét. A maradék krémhez hozzákavarunk egy púpozott evőkanál, átszitált, natúr kakaóport és elkeverjük benne.
A csokis krémet ezt követően a világos krémre kenjük. A tetejét ízlés szerint díszíthetjük (én adtam a puccnak és egy recés aljú habkártyával keresztben mintákat húztam bele).

Ízlés szerint felvágjuk és fogyasztható is.











1 megjegyzés:

  1. Én sem értettem soha, hogy miért Kinder, de ez a fantasztikus ízen szerencsére nem változtat...;-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...