Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. november 18., vasárnap

Zserbó

Zserbót ettem volna. Különösebben nem szeretem a diós sütiket, de megkívántam. Volt valahol zserbó receptem, többféle verzió is, de Horváth Ilona "alap" szakácskönyvét vettem elő (Horváth Ilona Szakácskönyv, Vince Kiadó, 2001.) és abból sütöttem meg. A recepten kisebb dolgokat megváltoztattam, igazából egyszerűsítettem a dolgot.

Hozzávalók:

Tésztához:

35 dkg finomliszt
1 tojás
5 dkg cukor
20 dkg margarin
1 dl tej
1 dkg élesztő
csipet sütőpor
csipet só

Töltelékhez:

20 dkg darált dió
20 dkg cukor
baracklekvár

Máz:

10 dkg cukor
3 dkg kakaó
3 dkg vaj
1 dl víz

Elkészítése:

Az élesztőt a langyos tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval együtt tésztát dagasztunk. Ha túl lágy lenne a tészta, akkor adunk még hozzá lisztet, hogy kezelhető, nyújtható állapotú tésztát kapjunk.

A tésztát ezt követően 3 egyenlő részre osztjuk, majd a darabokat kinyújtjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszünk egy lapot, majd megkenjük baracklekvárral, megszórjuk a cukros dió felével, újabb lap, újabb kenés és dió, majd a harmadik lap következik.

Az összeállított süteményt megszurkáljuk villával, majd hideg sütőbe toljuk és 175 °C-ra állítjuk a sütő hőfokát és légkeveréssel (gázon közepes fokozaton) 20 perc alatt szép aranybarnára sütjük.

A kész süteményt hagyjuk hűlni, majd elkészítjük a mázat. A cukrot a kakaóval és a vízzel addig főzzük, míg szirupos lesz, majd lehúzzuk a tűzről és beledobjuk a hideg vajat, amit elkeverünk benne. Hagyjuk picit állni, majd a sütemény tetejére kenjük. Egy órát pihentetjük és tetszőleges módon felszeletjük.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...