Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. november 12., hétfő

Tarte tatin

Ma körtével készíthető recepteket kértek tőlem. Elsőre ez a sütemény ugrott be, bár még egyszer sem csináltam meg. Körtém ugyan nem volt, de almám igen, finom, savanykás fajta. Bementem a boltba egy előre nyújtott leveles vajas tésztáért, így gyakorlatilag nagyon gyorsan elkészíthetővé vált ez az egyszerű, de annál finomabb sütemény. Biztos, ami biztos alapon felvertem egy zacskó tejszínt hozzá, nehogy véletlenül ne legyen "elég" magában. Ez a recept nem autentikus, többször láttam már mindenféle helyen, az emlékeim alapján készült.

Hozzávalók (25 cm-es serpenyőben elkészítve):

6 db nagyobb méretű alma
8 púpozott evőkanál cukor
1 vaníliás cukor
1 csomag leveles vajas tészta
5 dkg vaj
2 evőkanál víz
csipet őrölt fahéj
csipet őrölt szegfűszeg

Elkészítése:

A serpenyőben felolvasztjuk a vajat, majd beleszórjuk a cukrot, a vaníliás cukrot, a vizet és melegítjük, hogy a cukor karamellizálódjon. Közben tisztítsuk meg az almát, majd tetszőleges módon vágjuk fel, én egyszerűen felvágtam kb. 2-3 mm-es szeletekre.
Az almát a karamellizálódó cukorba tesszük és együtt pároljuk, hogy a karamell bevonja az almaszeleteket mindenhol. Amikor szép színe lett, az alma megpuhult, a szeleteken egyenletes karamellbevonat lett (hogy milyen árnyalatú legyen a karamellás alma, azt az ízlésünk  határozza meg), akkor a serpenyőt lehúzzuk a tűzről és ráfektetjük a leveles vajas tésztát. Azért érdemes a már előre kinyújtott verziót venni, mert pont olyan vastagságúra van nyújtva, amire nekünk szükségünk van. A serpenyőben lévő almára fektetjük a tésztát, amit előtte a serpenyő méreténél picit nagyobbra vágtunk, majd körben mindenhol szépen lenyomkodjuk a szélén.

Az így előkészített tortát aztán a 200 °C-ra előmelegített sütőbe toljuk alsó-felső sütési módon (gázon nagy fokozaton), majd 20-25 percig sütjük. Akkor van kész, amikor a tészta szépen felemelkedett, mint egy puha paplan és a színe szép aranybarnára változott.

Az én serpenyőmnek műanyag nyele van, így alufóliával tekertem be, így berakhattam a forró sütőbe, nem lett baja a nyelének. A legjobb persze, ha valakinek fém nyelű a serpenyője, mert arra nem kell így vigyázni.

A kész tortát amint kivettük a sütőből azonnal egy tányérra borítjuk óvatosan, mert rendkívül forró. Hagyjuk kicsit hűlni és langyosan fogyasztjuk. Friss felvert tejszínhabbal, joghurttal fogyasszuk, ízlés szerint.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...