Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. október 21., vasárnap

Sajtos scones - Blogkóstoló 5. forduló

Hanka, a Blogkóstoló 5. fordulójának háziasszonya Katát, a KataKonyha  íróját sorsolta nekem, a bőség zavara miatt így alaposan feladta a leckét. Nagyon szép képekkel fűszerezett, tartalmas, izgalmas recepteket találtam. Ahogy olvasgattam az oldalt, rátaláltam egy scones receptre. Már rég óta szemezek ezzel a "süteménnyel", de nem szántam még rá magam. A blogkóstoló kiváló lehetőséget adott arra, hogy kipróbáljam végre és elkészítsem. Én sajt nélküli verzióját ismertem eddig (leginkább tévéből), de ez a sajtos verzió kiválóan beillett reggelire a sült szalonna és tojásrántotta mellé. Mindenkinek szívből ajánlom, hogy próbálja ki, mert az egész sütéssel együtt fél órát vett mindössze igénybe és nagyon finom volt az eredmény. Egy apró módosítást hajtottam végre csupán, cheddar helyett trappistát használtam. Van egy olyan érzésem, hogy visszatérő leszek ezen a blogon és mást is ki fogok próbálni.

Íme az eredeti recept és elkészítési mód a blogról:

"Hozzávalók 12 db-hoz
25 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
1 csapott kávéskanál só
5 dkg vaj
10 dkg cheddar sajt
1,2-1,5 dl tej
a sütéshez:
1 evőkanál tej
a tálaláshoz:
vaj
A sütőporral és sóval elkevert lisztet összemorzsoljuk a vajjal. Hozzáadjuk a reszelt sajtot és apránként a tejet is, majd egyenletes tésztává gyúrjuk. Puha, jól formázható tésztát kapunk belőle. Lisztezett deszkán egy centi vastag körré nyújtjuk. Pogácsaszaggatóval 5 cm átmérőjű korongokat vágunk belőle, a maradék tésztát összegyúrjuk, majd újból kinyújtjuk és szaggatjuk. Sütőpapíros tepsire fektetjük a pogácsákat, kevés tejjel megkenjük a tetejét. Kb. 20 perc alatt aranybarnára sütjük.
Vajjal megkenve kínáljuk. Frissen, langyosan a legfinomabb."
Csak azért, hogy ne egyszerű pogácsának nézzen ki, különféle formájú kiszúrókkal szaggattam, majd sütöttem meg, így szív, pillangó, virág alakú pogácsa készült. 180 °C-on, légkeveréssel 15 percig sütöttem.


2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ilyen szuper receptet sikerült találni! :) Jó ötlet volt különböző formákra sütni, nagyon guszták lettek! :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, jó ötlet a forma, nekem is nagyon tetszik! egyszer azért próbáld ki cheddar sajttal is, van némi különbség;)
    És köszi a kedves szavakat!:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...