Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. október 23., kedd

Kakaós csiga

Emlékeztem, hogy valamelyik blogon olvastam egy gyors kakaós csiga receptről, amelyiknek nem kelt tésztája van, sőt, ezen kívül túró kell bele. Persze, hogy akkor nem találom meg, amikor megsütném. Hosszas keresgélés után aztán ráakadtam a Barbi konyhája blogon a receptre, amit megsütöttem. Szkeptikus voltam, hogy milyen lesz, mert a hozzávalók alapján "furcsának" tűnt a tészta, azonban rettentően egyszerű elkészíteni és egyáltalán nem volt vele probléma. Nagyon finom kakaós csiga recept, amit érdemes kipróbálni, főleg azoknak, akik nem szeretnek a kelt tésztával bíbelődni. Apró változtatás volt a recepten, a tölteléket én olvasztott margarin és cukrozott kakaópor felhasználásával készítettem, mert így szoktam meg és ez bevált, ezen kívül követtem az eredeti receptet.

Hozzávalók a tésztához: 

25 dkg túró 
25 dkg liszt 
50 ml tej 
5 evőkanál olaj 
10 dkg porcukor 
csipet só 
fél csomag sütőpor

A töltelékhez:
 

5 dkg olvasztott margarin
5 púpozott evőkanál cukrozott kakaópor


Elkészítése: 
 
A túrót és a porcukrot robotgéppel összekeverjük, fokozatosan hozzáadjuk a tejet, majd az olajat. Ezután már kézzel dolgozzuk bele a sütőporral elkevert lisztet. Lisztezett felületen kinyújtjuk, rákenjük a margarinos kakaókrémet, majd feltekerjük és kb. 2 cm-es csigákat vágunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és légkeveréssel 180 °C-on (gázon közepesnél nagyobb fokozaton) 10-15 perc alatt készre sütjük. Az idő azért nem pontosan meghatározott, mert a színe ízlésünk szerint alakulhat, van, aki sötétebben szereti, van, aki világosabban. Nagyon kiszárítani azért nem kell.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...