Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. május 6., vasárnap

Mazsi-féle kifli

Ezt a receptet szintén Diának köszönhetem. Nem ismerem Mazsit, akiről a nevét kapta és akitől származik, viszont a kifli nagyon finom. Könnyű elkészíteni, 32 darab rendkívül omlós, puha, finom kifli lesz a receptből, amit csak ajánlani tudok.

Hozzávalók:

A tésztához:

70 dkg finomliszt
2 egész tojás
1 pohár kefir (tapasztalatom szerint ez még "békebeli" recept lehet, amikor 0,2 dl-es volt minden, nem spóroltak a mennyiségeken, mint manapság, így én a pohár kefirt 2 evőkanál tejföllel egészítettem ki, mert nem volt több kefirem és a tészta kívánta)
1 dl étolaj
1 dl tej
5 dkg élesztő
2 evőkanál cukor

ezen kívül:

1 kocka margarin (A recept szerint 1 egész kocka, tapasztalatom szerint 15 dkg is elég. Az eredeti recept szerint a margarint el kell keverni a sóval és úgy kenni majd a tésztára, de én megolvasztottam és beleszórtam a sót. Ha nem olvasztjuk meg, mint ahogy én csináltam, akkor valószínű kell a 25 dkg-os kocka.)
1 evőkanál só
1 egész tojás
ízlés szerint kömény

Elkészítése:

Az élesztőt a cukros langyos tejben felfuttatjuk.

A tészta hozzávalóit egy tálban összedolgozzuk, majd deszkára borítva dagasztjuk még egy darabig. A tészta szép sima, rugalmas állagú legyen. 

Az így elkészült tésztát 8 egyenlő részre osztjuk, majd a cipókat kettesével vesszük és mindegyikből egyforma méretű korongot nyújtunk. Minél szebb és egyformább a korong, annál könnyebb lesz vele dolgozni később. A tésztát egészen vékonyra nyújtsuk ki, én olyan 2 mm-esre nyújtottam.

Most jön az, hogy a sós margarinnal megkenjük. Ahogy írtam az előbb, én megolvasztottam a margarint és ebbe tettem bele a sót, de legközelebb majd elkeverem a szobahőmérsékletű margarinban a sót és úgy készítem el. Szerintem az eredmény ugyan az lesz. A tésztában igazából nincsen só, így ez a sós margarin fogja a tésztánkat megízesíteni majd.

Ha a margarin rákerült az egyik korongra, akkor a másikat ráfektetjük, majd 8 részre vágjuk a tésztát és a vastagabb oldalától fogva szorosan feltekerjük, szép kifliket formázunk. Fontos, hogy minél szorosabban tekerjük fel, mert úgy tartja meg a formáját és nem csúszik szét sütéskor.

A kész kifliket sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és 10 percig pihentetjük. Láthatóan megkel majd a tésztánk. Ha pihentettük, akkor megkenjük felvert tojással, ízlésünk szerint megszórjuk köménymaggal és betoljuk a sütőbe, majd légkeveréssel 175 °C-on (gázon közepes fokozat körül) megsütjük.

A recept azt írja, hogy hideg sütőbe toljuk és úgy kapcsoljuk be, de mivel nem egy tepsi mennyiségről van szó, a következő adagnál ezt úgysem tudnánk megoldani. Ezért én úgy csináltam, hogy felmelegítettem a sütőt, majd mielőtt beraktam volna a tésztát kinyitottam a sütő ajtaját, megkentem a tojással a kifliket, majd beraktam a sütőbe és becsuktam az ajtót. Így minden kifli ugyan akkora hőt kapott és szépen, egyenletesen sült, közben tovább kelt még egy keveset.

A sütési idő 15 perc volt. Az eredmény pedig fantasztikus.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...