Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. február 5., vasárnap

Csirkemell színes zöldségekkel rakva

Ez egy kicsit bonyolultabb recept. Vagy nem is bonyolultabb, inkább szöszmötölősebb. Mielőtt leírom elmondom mi történt ma velem. Éppen a vaníliás kosárkákat sütöttem volna a muffinformában, amihez a kis kereszteket akartam előkészíteni. Mivel a múltkor elfogyott a sütőpapír, gondoltam kibontom az újat. Én megszoktam már a "piros alapon fehér betűs" logóval rendelkező cég sütőpapírját, így most is ez lett volna, amit használni akartam. Ebből létezik az a fajta, amit "forma" névvel illettek, amely azt jelenti, hogy 38x42 cm-es tepsi méretű lapokra van felvágva a papír, így roppant kényelmes használni, mert az ember a végén kibontott dobozból a közepénél fogva kihúz egy lapot és pont jó méretű. Kibontottam hát a doboz végét, ahogy kell és húztam volna ki egy lapot, ahogy szoktam. De csak húztam volna. Mert elfelejtették felvágni. Vagy félrecsomagolták. Csak az a baj, hogy ez a sütőpapír 419 Ft-ba került az egyik hipermarketben. Ahhoz azért nem annyira olcsó, hogy félrecsomagolják. És ez egy jó hírű márka...!


A recept.
Hozzávalók:

0.5 kg csirkemell (egy egész, nagyobb méretű csirkemell)
40 dkg színes vegyes zöldség (most egy olyan fagyasztott mixet használtam, ami sárgarépa-brokkoli-borsó-zöldbab-karfiol összetételű volt)
1 csomag szeletelt bacon
0.25 l tejszín
3 db tojás
5 dkg trappista reszelve
3 dkg vaj
2 evőkanál olíva olaj
1-2 dl étolaj
1,5 csésze rizs
só, bors, húsleves kocka
finom liszt
víz

Elkészítése:

A csirkemellet két felére vágjuk, leszedjük róla a kis szüzet, majd a melleket 3 részre vágjuk lapjában. Sózzuk, borsozzuk, majd lisztbe forgatás után a felforrósított serpenyőben kevés étolajon megsütjük. Ha készen van kiszedjük és pihentetjük.
Közben egy másik felhevített serpenyőben a vaj és olíva olaj keverékén a fagyasztóból kivet zöldséget párolni kezdjük. Hamar megpárolódik, közben sózzuk.
Az ételünk egy formában fog sülni. Ha a hús és a zöldség is készen van, akkor ideje az egészet összerakni.
A formánkat kibéleljük a szeletelt baconnal úgy, hogy a szélein túlnyúljon a szalonna. Erre azért van szükség, hogy a végén betakarhassuk majd az egészet. Ha kibéleltük a formánkat, akkor rétegezni kell csak a húst és a zöldséget. Egy sor csirkemell, majd zöldség, ismét hús. Annyi réteget csinálunk, amennyit tudunk.

Ha megtelt a forma, akkor a tejszínt elhabarjuk a tojással, beletesszük a reszelt sajtot és ezt a mártásszerű anyagot beleöntjük a formába, majd kissé megrázogatjuk, hogy mindenhová eljusson, egészen a forma aljáig. Ezt követően már csak annyi a dolgunk, hogy a szalonna kilógó részeit behajtogatjuk, ha nem érne össze, akkor befedjük még pár szelettel és betesszük a 180 °C-os sütőbe és fél órát sütjük, hogy a szalonna szépen átsüljön. A másik oka a sütésnek, hogy a tejszínben elhabart tojás és sajt keveréke átsül és összefogja az egészet.
 Ha megsült, akkor pihentetjük pár percet, majd egy megfelelő méretű edényt alátéve egy határozott mozdulattal átfordítjuk. Ha mindent jól csináltunk, akkor a formából kiesik az egész és természetesen egyben marad.


Ezt követően egy vékony pengéjű éles késsel felszeleteljük és tálaljuk. Párolt rizzsel tálaltam (a receptje a sült csirkecombnál leírva).



2 megjegyzés:

  1. Az oldal napról-napra változatosabb a sok új recept miatt, annyira imádom.
    Vendégeket várok hétvégére, tökéletes ötlet, megcsinálom. Remélem sikerül, legalább annyira finomra, amennyire a fényképeken látszik.

    VálaszTörlés
  2. Ez a husi isteni finom, és az öcsémnek is nagyon bejött!!!!
    Mentve a kedvencek közé!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...